Nie znalezlismy miasta lub kina odpowiadajacemu Twojemu wyszukiwaniu
Kijów
Kraków, Aleja Krasińskiego 34
Repertuar dla kina Kijów jest odświeżany w każdą środę w godzinach popołudniowych. Aktualizowane są godziny seansów oraz filmy grane w danym kinie. Kup bilety przez stronę wybranego kina lub przez system sprzedaży biletów z jakim kino współpracuje.
W świecie zdominowanym przez małpy ludzie zostali zepchnięci na margines. Młody samiec wyrusza w trudną podróż, która zmieni jego wyobrażenie o przeszłości i wpłynie na przyszłość małp i ludzi.
Maggie jest dzielną wombatką, która w przebraniu superbohaterki przeczesuje miasto w poszukiwaniu złoczyńców i ich niecnych występków. W ostatnim czasie ma mnóstwo roboty – ale to nie ze względu na przestępców, których jest rekordowo mało, tylko z uwagi na drobne przysługi, o które proszą mieszkańcy metropolii. Całe dnie spędza na pomaganiu w udrożnianiu kanalizacji czy składaniu zeznań podatkowych, zamiast zająć się starym dobrym ratowaniem świata. Przychodzi jednak dzień, w którym znowu potrzebna będzie jej prawdziwa moc! Oto zły geniusz technologii planuje uwięzić wszystkich mieszkańców miasta w „idealnej” jego zdaniem symulacji komputerowej i odciąć ich od realnego życia. Maggie ani jej pomocnik Ptyś nie mogą na to pozwolić i ruszają na misję, aby uwolnić mieszkańców. Żadna wirtualna rzeczywistość nie może się bowiem równać z pięknem i dobrem prawdziwego świata!
Komendant obozu koncentracyjnego Auschwitz-Birkenau Rudolf Höss i jego żona Hedwiga próbują ułożyć sobie rodzinne życie w domu z ogrodem, który znajduje się tuż obok obozu.
Kiedy świat upada, młoda Furiosa zostaje uprowadzona przez Hordę Bikerów i przewieziona do Cytadeli, gdzie rządzi Wieczny Joe. W obliczu walki dwóch tyranów o władzę, Furiosa musi przetrwać wiele prób i zgromadzić środki, aby wrócić do domu.
W starożytnych Chinach smoki żyły w przyjaźni z ludźmi, ale ludzka chciwość zakończyła ten sojusz. Mała sierota Ping odkrywa swoje przeznaczenie jako Strażniczki smoków i wyrusza w podróż, by uratować jajo.
Waldi i jego trzy siostry mieszkają w starej willi pod miastem, a w piwnicy ich stuletni rodzice, którzy kilka lat temu umarli. Cała rodzinka cieszy się wspólnymi śniadaniami i domowym ciepłem, dopóki Waldi nie odkrywa w sobie nadprzyrodzonych mocy. Wtedy niespodziewani goście wciągają rodzinę w ściśle tajny plan, zmuszając zmarłych rodziców do uruchomienia swoich znajomości w zaświatach.
Tytuł filmu to numer, jakim oznaczono zaginionego w akcji armeńskiego żołnierza walczącego z Azerami o Górski Karabach w 2020 roku. Podczas gdy rodzina próbuje odnaleźć ciało studenta, jego siostra za pomocą smartfona rejestruje proces poszukiwań i emocje, jakie im towarzyszą. Czy badania DNA potwierdzą, że znalezione kości to szczątki Soghomona? Poprzez wystudiowane kadry mamy wgląd w sytuację wyjątkowo intymną, kiedy filmowanie staje się zarazem głębokim współodczuwaniem. Przed nami kameralny, kręcony intuicyjnie eksperyment, którego kulminacja nikogo nie pozostawi obojętnym.
Pierwsze w powojennej Polsce mistrzostwa świata w boksie - kultowej wówczas dyscyplinie sportu. Boks był w latach 50. bardziej popularny niż piłka nożna. W zrujnowanej Warszawie legendarny trener Feliks Stamm musi odbudować polską reprezentację bokserską, żeby stawić czoła najpotężniejszej drużynie świata - ZSRR. Wydarzenie to ma wymiar nie tylko sportowy, ale i polityczny. Do walki w polskich barwach stają najbardziej utytułowani pięściarze. Relacja z pamiętnych mistrzostw oczami świadków tamtych wydarzeń: m.in. Daniela Olbrychskiego i Tadeusza Olszańskiego.
"Moje libido zabije mnie pewnego dnia" - mówił Jürgen Baldiga, młody fotografik, poeta i aktywista. W Berlinie Zachodnim lat 80. był współtwórcą i kronikarzem tamtejszej subkultury LGBT+. Z pozostawionych przez niego bogatych archiwaliów, w tym również dzienników, powstała rozedrgana opowieść o nim samym i o środowisku żyjącym w cieniu epidemii AIDS. Bezkompromisowe, prowokacyjnie "brudne" fotografie Baldigi dokumentowały klimat swego czasu, w którym hedonizm był również rozpaczliwą reakcją na wszechobecny strach i moralne napiętnowanie.
Było ich czterech. Najstarszy Roy został największą gwiazdą, wybitny autor europejskiego kina, zdobywca najważniejszych nagród na międzynarodowych festiwalach, Ronny będący czarną owcą w rodzinie, ambitny Kjell, który podziwiał najstarszego brata, próbując mu bezskutecznie dorównać oraz Leif, ojciec reżyserki. Niegdyś bardzo zżyci, stracili ze sobą kontakt. Reżyserka, która sama jest matką trójki córek, próbuje na powrót zbliżyć ich do siebie, a jednocześnie, przepracować problem, który od pokoleń dotyka członków jej rodziny.
Trudno uwierzyć w amerykański sen z perspektywy miasteczka w Appalachach. To region wyeksploatowany i zapomniany, dotknięty bezrobociem, zanieczyszczeniem środowiska i przede wszystkim kryzysem opioidowym. Autorzy dokumentu towarzyszyli przez lata wielopokoleniowej rodzinie. Bez taryfy ulgowej, a zarazem wnikliwie i z empatią pokazali sytuację najmłodszej generacji, już na starcie obciążonej traumami, biedą i wszechobecnością uzależniających substancji. Ale jest wśród nich rezolutny Curtis, dorastający na naszych oczach, gotów wyrwać się z zaklętego kręgu, który pochłania jego najbliższych.
"Osiągnąłem w życiu wszystko, co chciałem" - mówi wybitny polski aktor Andrzej Seweryn, a potem porywa nas w dynamiczną podróż po kolejnych wyzwaniach zawodowych, jakie podejmuje wciąż z młodzieńczą werwą. To nie jest biografia podsumowująca jego życiowy dorobek artystyczny - setki wybitnych ról filmowych i teatralnych, działalność polityczną czy wieloletnią rolę dyrektora Teatru Polskiego. Aktor pozostaje u szczytu kariery i ani na chwilę nie zwalnia. Kamera staje się towarzyszem jego codziennych zajęć, dzięki czemu z bliska widzimy rodzące się na gorąco emocje i pasję do pracy.
Na kwiecistej działce w samym centrum blokowiska w Kijowie mieszka 67-letnia Natalia. Hoduje kozy i kury, uprawia ogródek i od lat walczy z inwestorami, którzy chcieliby w miejscu jej domu postawić kolejną nieruchomość. Do codzienności należy widok koparek, które Natalia za każdym razem z tą samą werwą przegania ze swojej posiadłości. Żadne pieniądze nie są w stanie przekonać jej do zmiany decyzji, bo przecież chodzi o jej dom, a nie tylko kawałek ziemi. I kiedy wydaje się, że walka z deweloperami to najgorsze, co ją spotyka, rozpoczyna się atak Rosji na Ukrainę.
Mieszkająca w regionie Baltistan, Aniqa Bano rodzi głuchoniemą dziewczynkę, Narjis. Do tego czasu nie wiedziała, że dzieci z taką niepełnosprawnością są odrzucane przez swoje rodziny i nie otrzymują tożsamości ani imienia. 16 lat później Aniqa i jej córka zabierają nas w podróż po regionie, w którym kobieta zbudowała zarówno szkołę, jak i dom dla osób niesłyszących. Jest to opowieść o zaangażowaniu, o tym, jak integracja i równe szanse są bezpośrednią korzyścią dla współistnienia społeczeństwa.
O czym mówią rosyjscy żołnierze, kiedy dzwonią z frontu do swoich domów? Rozmowy telefoniczne, jakie ukraińskie służby specjalne nagrywały w pierwszym półroczu wojny, przedstawiają zupełnie inny obraz niż tworzony przez kremlowską propagandę. Podsłuchane wypowiedzi zostają w filmie zderzone z zapisem tego, co pozostawili za sobą barbarzyńscy najeźdźcy. Efektem jest nie tylko podwójne świadectwo zniszczeń, szabru i zbrodni wojennych. To także trzymająca w napięciu opowieść o prawdziwych emocjach, nastrojach i chwilach zwątpienia, które czasem towarzyszą agresorom czy ich rodzinom. W zestawieniu z postapokaliptycznymi widokami tworzą porażające studium zniewolenia i konformizmu.
Ruhollah Zam, opozycyjny dziennikarz z Teheranu, nosi imię wodza rewolucji islamskiej i jest synem wysoko postawionego duchownego. Zaangażowany w protesty z lat 2017 - 2018 i represjonowany przez władze, był zmuszony wyjechać z żoną i dziećmi do Francji, lecz nawet tu, mimo zapewnionej mu ochrony, musi żyć w konspiracji. Reżyserka towarzyszy mu podczas zdalnej pracy i w codziennym strachu. Kręcony na gorąco film wypełnia jeszcze większa groza, gdy okazuje się, że międzynarodowa sieć aktywistów jest infiltrowana przez irański reżym i trudno zaufać nawet bliskim współpracownikom.
W gęsto zaludnionych przez imigrantów i katolików regionach węglowych północno-wschodniej Pensylwanii, Tom i Sheila wybierają obietnice i bezpieczeństwo życia religijnego, składając wieczyste śluby czystości jako nastolatkowie. Historia rodzinna z domowymi archiwaliami, zrobiona przez córkę.
Przez 10 lat twórczyni filmu śledziła losy swojej bohaterki, która jako nastolatka urodziła dziecko w związku z dużo starszym mężczyzną. Obserwowała z bliska skomplikowaną dynamikę tej relacji, a przede wszystkim desperackie poszukiwanie przez Alice własnej drogi, spowodowane traumatycznym dzieciństwem i przedwczesnym macierzyństwem, pełne niełatwych wyborów. Z czasem reżyserka stała się częścią tej mocno dysfunkcyjnej rodziny. Jej film jest historią kolejnych zniknięć Alice - wrażliwej dziewczyny i artystki, uciekającej przed swoimi demonami.
Znana czeska dziennikarka opuszcza rodzinę i dołącza do "taniej siły roboczej" w Europie Zachodniej. Pod przykrywką pracuje na farmie szparagów w Niemczech, próbuje swoich sił jako pokojówka w hotelu w Irlandii i opiekuje się osobami starszymi we Francji. Doświadcza na własnej skórze zmagań nisko opłacanych pracowników z Europy Wschodniej, których poświęcenie i ciężka praca pozwalają na komfort zachodniego społeczeństwa. Jaka jest prawdziwa cena, którą Europa płaci za wykorzystywanie własnych obywateli?
"Ciemna noc stanu wojennego" - tak nazywany jest okres, jaki nastał w komunistycznej Polsce po 13 grudnia 1981 roku. Ale czasy państwowego terroru, wymierzonego w ruch "Solidarność", miały też inne oblicza. Korzystając wyłącznie z materiałów archiwalnych, nie tylko dobrze znanych, film zagląda za kulisy tamtych wydarzeń. W rytm wojskowych werbli pokazuje codzienne funkcjonowanie mieszkańców kraju oraz działalność propagandy i wojska. Przywołuje zróżnicowane głosy ulicy, zderza ze sobą pochody, zamieszki i karnawałowe zabawy. Podważa tym samym zmitologizowany obraz polskiego społeczeństwa jako ofiary systemu.